dissabte, 6 d’octubre del 2012

Llibres (5)


Al voltant de dos anys enrere, vaig començar aquest tipus d'articles sobre llibres d'escacs. Llibres que m'han agradat i ,des del meu punt de vista, es poden recomanar. L'últim però, va ser fa onze mesos, el novembre de 2011 amb el llibres (4).

En aquest article, us vull parlar de tres llibres més: "El camino hacia el progreso en ajedrez", "Joyas del ajedrez moderno 2" i "Maestria en la tècnica".

"El camino hacia el progreso en ajedrez" és un llibre del Gran Mestre Nord-americà, Alex Yermolinsky, editat en anglès per l'editorial Gambit Publications Ltd, l'any 1999 i traduït a l'idioma castellà l'any 2002.

És un llibre d'entrenament a partir de les experiències de l'autor, aprofundint amb temes com:
  • Instruments per trencar les normes.
  • La "carrega" de les petites avantatges.
  • Per a què serveixen els intercanvis de peces.
  • Una nova visita als clàssics.
Aquest llibre conté altres aportacions, com el tractament d'algunes obertures incloent mètodes per enfrontar-se a línees excèntriques però perilloses.

Aquest llibre em va agradar quan el vaig llegir l'any 2002, però en la seva relectura feta aquest any, he entès alguns conceptes millor que fa deu anys.



Sobre "Joyas del ajedrez moderno 2" em ratifico amb el que vaig dir del primer, però millorat. Estic d'acord amb el que ens diu un dels seus autors, el Gran Mestre Miguel Illescas:

"Al igual que el seu predecessor, aquest volum presenta cinquanta de les millors partides del segle XXI, generosament comentades "en lletra", i con molts diagrames para facilitar el seguiment sin tauler. Es tracta sense cap dubte d'un llibre de lectura mot amena, apta per a tots els públics, però a la vegada, un autèntic plaer per als amants dels bons escacs".

Bones partides amb uns bons anàlisi, per gaudir de la nostra afició.




No havia llegit gaires llibres de Jacob Aagaard, però m'havien parlat molt bé d'aquest autor. La veritat que aquest llibre m'ha encantat.

Normalment els llibres de finals es fan pesats i avorrits, res més lluny de la realitat en aquest llibre. És un llibre que captiva i ensenya habilitats en el final, molt profitoses en el joc pràctic.




 Bé, sinó els coneixeu us els recomano, segur que us agradaran. Si ja els heu llegit, espero que estigueu d'acord amb mi.

Salut i escacs,