dissabte, 1 d’octubre del 2011

Tercera etapa


Si analitzem per sobre el que és una temporada d'escacs, al panorama nostre, es a dir català, i ho fem agafant el que és un any natural, podríem dividir el mapa escaquístic en tres etapes.

La primera seria la d'hivern primavera, és a dir, la que compren el per equips i tots els tornejos que es fan paral•lelament o després d'aquest.

La segona etapa és la d'estiu, amb tots els fantàstics opens i tornejos que massivament s'organitzen per a tot el territori català.

Per últim, la tercera etapa és la que tenim l'oportunitat de jugar a la tardor.

És curiós, però jo diria que aquestes etapes són molt diferents entre elles, clarament la segona es diferencia molt de les altres. Però la primera i la tercera, són tan diferents? Jo crec que si, per a molts, entre els que m'incloc jo, juguem en aquestes dates com una mena d'entrenament per agafar la forma de cara al per equips.

Avui us vull parlar d'aquest tornejos de tardor, alguns ja han començat, altres comencen avui i altres començaran aviat. Tenia la intenció de recopilar tornejos i posar uns enllaços perquè tinguéssiu la informació, però em vaig adonar que al bloc dels Mon això ja ho havien fet i molt bé per cert, amb lo qual he aprofitat aquest fet, gràcies Pablo i Luis pel vostre gran treball.

Però el que si faré és fer una relació dels tornejos en què participen jugadors del Congrés:

No tinc més remei que començar per l'Open Vila de Gràcia, aquest torneig a arribat a la majoria d'edat, amb  6 Mestres Internacionals, 1 MIF, 5 Mestes FIDE i 8 Mestres Catalans, fa que aquest torneig organitzat pel Club d'Escacs Tres Peons s'hagi consolidat com el més important dels opens a ronda setmanal. Però també és el que prefereixen els jugadors del Congrés, fins a sis s'han inscrit:

  • Carlos Alonso
  • Frederic Andreu
  • Antoni Moranta
  • Joan Codina
  • Jordi Rodríguez
  • Andreu Herrerias

L'Open Memorial Francesc Pujol, també organitzat pel Club d'Escacs Tres Peons i que es juga els dimecres al vespre, compta amb els següents jugadors del Congrés:

  • José Maria Jordán
  • Rafael Ylla
  • Jordi Rodríguez

A l'Open Ideal Clave, tenim els jugadors del Congrés següents:

  • José Maria Jordán
  • Jordi Rodríguez
  • Francisco Javier Romero López

Al Torneig tancat per a norma de Mestre Català que organitza el Club d'Escacs Sant Martí, compta amb un participant del Club d'Escacs Congrés, que sóc jo.

Molta sort a tots,

Salut i escacs,