dimarts, 1 de setembre del 2015

Tornant a la normalitat


Ja torno a estar aquí, que ràpid ha passat l'agost i amb ell les vacances; quan arribes a una certa edat, el temps sembla que posi una altra marxa que el permet anar a una velocitat més ràpida. En fi, que quan m'estava aclimatant a les vacances, aquestes, les molt pèrfides s'han acabat.

Però, he de dir, que en aquest efímer i meravellós l'absus que són les vacances, he aconseguit gaudir de la forma que més m'agrada: pau i repòs, en un poble tranquil a la vora del bosc. El secret és senzill, per una part gaudir de la companyia de les persones que més vols i que el lloc sigui adequat a
les teves necessitats; però això no seria suficient si no som capaços de renunciar a eines que en la vida quotidiana hem transformat en imprescindibles (mòbil, Internet, correu electrònic, etc, etc,), aquesta segona part, conjuntament amb la primera han fet que les vacances hagin estat fantàstiques.

Bé, com vegeu he aconseguit carregar "piles" però aquesta desconnexió no m'ha permès estar al dia sobre el que ha passat en els escacs catalans i ara em toca posar-me al dia.

Un cop a Barcelona, no he pogut reprimir-me i ràpidament he volgut saber tot el que ha passat aquest mes d'agost al món dels escacs propers. La passejada virtual ha estat molt ràpida, però crec que he pogut assimilar força informació.

D'aquesta informació m'han cridat l'atenció, entre altres, aquests temes:

En Paco Vallejo a quedat primer al Campionat d'Espanya d'Escacs; els catalans més destacats han estat el David Pardo i el Josep Manuel López, en sisena i vuitena posició respectivament.

Foto: Tabladeflandes

Foto: Tabladeflandes

El Campionat d'Espanya Femení ha estat guanyat per la jugadora canària Sabrina Vega, la  catalanogeorgiana Ana Matnadze ha quedat en tercera posició.

Foto: Tabladeflandes



El simpàtic Obert Internacional de la Pobla de Lillet ha estat guanyat en aquesta ocasió pel MI Lazaro Lorenzo.



L'Obert Internacional Ciutat de Badalona ha estat guanyat pel GM argentí Fernando Peralta.



L'Obert Internacional de Figueres la guanyat el GM Alex Bachmann.



Els organitzadors de l'Obert Internacional de Sants, any rere any, es superen. Quina barbaritat, quin "mega" torneig, batent tots els rècords. I a més, aquest any han creat quatre grups, crec que ha estat un gran encert. El torneig principal ha estat guanyat pel GM polac Kacper Piorun.



El Circuit Català ha seguit sent un èxit també a l'agost, podem estar molt orgullosos del nostre circuit.



En altre ordre de coses, també m'ha cridat l'atenció una noticia que surt al web de la Federació Catalana d'escacs.

La Federació Catalana d'Escacs ha fet diferents canvis a la seva Junta Directiva; començant per la dimissió del Vicepresident primer Sr. Jordi Parayre i la seva acceptació per part de la Junta Directiva, també es van ratificar els nous càrrecs de Junta: el delegat de Lleida, Sr. Jaume Ribera, i el nou vocal, Sr. Marc Narciso. El Sr. Josep Serra és el nou Vicepresident primer i el Sr. Ramon Chalmeta el vicepresident segon.

En aquesta mateixa reunió el president de la Federació Catalana d'Escacs, el Sr. Toni Ayza, va fer una proposta, que va ser aprovada per la Junta Directiva, de nomenar Director Executiu de la Federació al dimitit com a Vicepresident Sr. Jordi Parayre. Sense tenir gaire informació al respecte, aquest fet em sembla una mica sorprenent.

També en aquesta reunió és va parlar del nou reglament de l'elo de partides ràpides i escacs actius, en realitat van dir que es presentarà a la propera assemblea de clubs que se celebrarà el dia 28 de novembre (aquest tema s'està prolongant més del compte, esperem que pel 2016 aquests elos puguin estar operatius). Altra tema tractat va ser la congelació dels preus de les llicències de jugadors i àrbitres, la quota de club i les inscripcions a la Lliga Catalana del 2016; es a dir que seran els mateixos del 2015 (una molt bona noticia per a les economies dels clubs catalans, bona sensibilitat per part de la Federació).

Bé, aquesta és una petita mostra de les moltes i diferents coses que han passat al mes d'agost als escacs propers.

Els escacs de l'estiu s'acaben, ens espera una il·lusionant tardor.

Salut i escacs,

4 comentaris:

Fred ha dit...

Hola Roger: Benvingut a la"normalitat.Com de costum has fet un excelent resum de l'actualitat.En l'Obert de Sants l'unic que vaig jugar tinc que dir que he tingut sensacions contradictories.La primera es que per fi he pogut jugar aquest torneig ja que en la meva vida laboral no podia per estar treballant en el mon del llibre de text francés i al començar ells les escoles la primera setmana de setembre mai podia fer vacances els dies finals d'Agost.Per tant en aquest aspecte ja hem puc morir!encara que potser millor esperaré uns altres anys per poder jugarlo més vegades.Vaig jugar en el grup B ja que no em vaig atrevir a jugar en l'A ja que volia canviar el repertori d'obertures i crec que vaig fer be.Estic satisfet en general del meu joc ambnegres.Amb blanques moltes vegades vaig descubrir America mases vegades i no estic gens satisfet.(Espero els teus consells!!!!)Nomes vull comentar un fet que em va pasar.En les rondes finals em va tocar un nen argeli afincat a França.La meva sospresa es que devant el seu nom havia les sigles CM.Vaig preguntar a l'arbitressa i em va dir encara que no ho sabia del cert que debia significar Candidat Master.Tot i jugar jo amb blanques começava a patir i de sobte em va proposar taules que vaig agafar rapidament.En el futur crec que podré fardar dinetUna vegada vaig fer taules amb el Mestre Boussama!!!!!!.Benvingut de nou company!!Fred

Roger Salvo ha dit...

Bon dia Frederic,

Tu, Sr. jubilat, ests amo de la normalitat; tinc unes ganes de jubilar-me! Però paciència que encara falta.

Referent a l'Obert de Sans, enhorabona; a tu i a tots els que van aguantar fins el final. M'explico, l'Obert de Sans és un torneig molt exigent, a on quasi totes les partides solen ser molt dures, on tenint en compte que és a ronda diaria i són deu rondes l'esforç és important. Per a mi, si em permets la comparació, és com la Marató, acabar ja és un èxit.

Referent a la nota de la Federació Catalana, esperava que fecis alguna reflexió, ja que tu estàs més al dia en aquests temes. Veig que consideres que "calladet" estàs més "guapo"; no em diràs que la dimissió d'un Vicepresident i el nomenament immediatament d'aquesta persona com a Director Executiu, no deixa de ser una situació suficientment estranya per a què no es donin més explicacions.

Una abraçada, amic.

Fred ha dit...

Hola de nou Roger:
En lo que em comentes d'en Jordi Parayre sento no està més informat però si que es estrany ja que es com si el tresorer dimitis i fos anomenat Vicepresident económic.
Espero que a l'Assemblea ens donguin més explicacions i com que per ara no les han fet publiques la imaginació es lliure i es posible que hi hagui un acte de pre-campanya.M'explico no té que asistir a les reunions ordinaries peró estarà treballant per la Federació.Per lo qual serà una persona dedicada a la Federació peró no sel podrà titllar de candidat continuista evitant el desgat que comporta el"poder" i a la vegada per poc bé que ho faci serà ben conegut per tots els votants.Potser es molt maquiavèlic peró es el que comporta la manca d'explicacions.Espero haver estat en la meva linea.Una abraçada company!!!

Roger Salvo ha dit...

Bona tarda Frederic,

He estat fora de Barcelona aquest cap de setmana i acabo de tornar. El teu segon missatge em sembla interessant.

Quan no es donen les explicacions pertinents, la gent pot pensar (imaginar) el que vulgui, com fas tu al teu missatge, i això no és bo; sobretot perquè es poden donar malentesos que no poden ser mai bons.

Pensava que els presidents dels clubs, es a dir els màxims representants dels clubs, tindrien alguna informació sobre aquest estrany cas, veig que no és així i això em preocupa.

Perquè, no oblidem, que la màxima autoritat de la Federació Catalana d'Escacs és l'assemblea de clubs i què la Junta Directiva de la Federació és l'encarregada de gestionar els mandats de l'assemblea.

Per suposat que la Junta Directiva i el President de la Federació Catalana d'Escacs, tenen les seves potestats recollides a les normes que regulen això. També crec (el contrari seria inadmissible) que aquest nomenament està dins de les potestats de la Junta Directiva.

Però també crec que la democràcia no és tan sols executar normes, també és donar les explicacions adequades del per què de les decisions.

Seria convenient que aquestes explicacions és donessin el més aviat possible (per suposat molt abans de la propera assemblea), el contrari seria un greu cas de falta de transparència i un menyspreu dels clubs i per extensió els jugadors.

Fins aviat company,