dimecres, 17 de juny del 2015

La Festa del dia de Rússia a Barcelona


La setmana passada vaig rebre, via correu electrònic, informació sobre un torneig per a nens petits, de quatre i cinc anys. Aquest torneig estava previst que es fes dins la programació de la "Festa del dia de Rússia" que les organitzacions culturals russes i eslaves de Barcelona organitzen cada any.

Es tracta d'una festa que és fa al carrer, en concret a la Rambla Prim de Barcelona, davant de la Associació de Veïns del Barri del Besòs. Cada tipus d'associació o també alguna empresa, posa una parada i a més hi ha un escenari on les associacions fan les seves representacions de balls i cants; durant l'estona que vaig estar aquestes actuacions van ser majoritàriament de nens i nenes.

Com aquesta festa la fan no gaire lluny d'on vist, vaig pensar que estaria bé passar-me i saludar els companys del Club d'Escacs Congrés que poguessin estar, el Congrés va ser una de les entitats organitzadores d'aquest campionat per a petits jugadors d'escacs, com podeu comprovar en el cartell que ho anunciava.


No vaig trobar gaires persones del Congrés, però si que hi era el president, el meu amic Frederic Andreu.



També hi eren el Josep Maria Jordán i la Tatiana Kichuk, autèntics "motors" del campionat.



La veritat és que en l'estona que vaig estar els nens semblava que s'ho passessin força bé i el pares encara millor.

Vaig veure persones conegudes dels escacs catalans, de les quals destacaria a Michael Rahal i Daniel Leiro.





També us poso unes fotos de la festa en general per a què us feu una idea de com va ser:
















Una festa de retrobament entre unes persones que estan molt juny de la seva pàtria i la seva cultura; un dia de joia per aquests nouvinguts de l'est d'Europa. Però una gran oportunitat per part nostra de conèixer, malgrat sigui en proporcions mínimes, un "tastet" d'aquesta mil·lenària cultura.

Escacs i cultura, una gran combinació.

Salut i escacs,

2 comentaris:

Fred ha dit...

Hola Roger:El dissabte 13 de Juny em vaig volcar en que la II Mostra d'Entitats que es va fer per segona vegada al barri del Congrés la participació del Congrés(escacs)fos un exit i ho varem aconseguir a costa això si de constatar definitivament que m'he fet gran per moltes coses i una d'elles es poder "estar en todos los frentes".Dic tot això quant escric aquest comentari(22 de Juny)i encara no m'he refet de la "pallissa" d'aquell dia que no m'ha permés comentar el teu article sobreDADES(8) Com que sé que no t'agrada contestar comentaris que no estiguin) dins de la setmana natural matarè dos pajaros de un tiro fen dos comentaris aquesta setmana.El primer per felicitar també a la FCE pels indicadors jo també estic d'acord en que podria estar més assequible però la informació es va penjar com a informació per l'Assemblea i clar no sé si despres cal posar-lo en un altre apartat.En quant al dia de Russia no havia estat mai pero sempre es bo celebrar actes aixi quan estas tant lluny de casa.Dels escacs en si deixó el comentari a la Tatiana per si en vol parlar.Una abraçada amic i fins la setmana entrant on espero estr ja en plena forma.Fred

Roger Salvo ha dit...

Bon dia Frederic,

Està molt bé que formeu part del barrí activament, però, company, que ja no ets un “nano”.

Referent a l’article, veig que delegues, em sembla molt bé, potser que també tindries que delegar en altres temes i així no hauries d’estar en “todos los frentes” com tu dius.

Millora't campió.

Salutacions,