diumenge, 15 de setembre del 2013

Llibres (6)


Seguint amb el costum de parlar de llibres que m’han agradat, avui vull parlar-vos dels que he pogut llegir aquest estiu.

Com he explicat més d’una vegada, tan sols recomano llibres que considero que estan força bé, i no és casual que els tres que recomano avui són del mateix autor. Em refereixo al Gran Mestre Jacob Aagaard.

Francament, Aagaard m’ha captivat. Tenint en compte que els llibres d’estratègia i finals els reservo per quan tinc més temps, es a dir, a l’estiu, i molt especialment a les vacances, no és casual que els dos primers els comprés fa ja alguns mesos i els reservés per aquestes dates. A l’estiu del  2012 vaig llegir “Maestría en la Técnica” també de Aagaard; em va agradar molt i després, indagant sobre aquest autor, vaig descobrir que anteriorment va escriure dos llibres sobre aquesta temàtica: “Maestría en ajedrez” i “Maesrtría en el calculo”, aquests dos llibres són els que vaig comprar i reservar per l’estiu.

Es pot dir que aquest tres llibres, sent com són independents, es complementen i que formen una esplèndida  seqüència.




El tercer llibre llegit aquest estiu, també d’Aagaar, té una història diferent. Quan al mes de juliol vaig passar-me per l’Open Internacional del Sant Martí, vaig estar mirant l’exposició que tradicionalment posa el Jordi de la Riva. Entre aquell magnífic assortit de llibres d’escacs, vaig veure i vaig comprar “Manual de ataque 1”, llibre que també recomano ja que la manera d’enfocar com atacar una posició es complementa clarament amb algunes de les recomanacions que vaig trobar a “Maestría en el calculo”


 Bé, són llibres que clarament serveixen per poder progressar en els escacs, però això si, amb la condició de seguir-los amb calma i fer tots els exercicis. Sinó, poden ser divertits, podem aprendre algun concepte, però poc més. És la diferència entre la teoria i la pràctica o dit d’altra manera, no n’hi ha resultats sense esforç.

Salut i escacs